Vollvik svir av noen millioner

Lover å svi av "noen millioner" på fotballag og skal tjene "mange millioner" på mobilselskap.

Idar Vollvik - Foto: Ivan Kverme/Finansavisen

Idar Vollviks Ludo ønsker å bli hovedsponsor for et norsk elitelag, avslører han ovenfor VG Nett.- Vi har ikke signert noe enda og vi har har vært i forhandlinger med fire klubber. Hvem disse klubbene er, vil jeg ikke gå ut med, sier Ludo-eier Idar Vollvik til HegnarOnline.Vollvik vil ikke avsløre nøyaktig hvor mange millioner det dreier seg om, men gir et hint.- Du kan si at det er noen millioner kroner vi skal bruke på dette og mange millioner kroner vi skal tjene på det, sier han lurt.Vollvik har nært forhold til Brann, men han forteller at Brann ikke er en av de fire aktuelle klubbene.- Chess signerte en kontrakt med Brann for 10 millioner kroner for et par dager siden. Jeg har ikke villet konkurrert med min gamle baby, selv om ønskedrømmen var at de skulle trekke seg, så jeg kunne komme tilbake som sponsor, sier han og fortsetter. - Dette blir en avtale som vi inngår med hodet og ikke med hjertet.Ludo vil ikke lage eget fotballabonnement, men vil bruke laget aktivt i markedsføringen.- Vi vil delta i aktiviteter som gagner de mest ihuga tilhørerne. Vi vil hjelpe klubben til å selge billetter, sponsoreffekter. Ja, alt mulig. I likhet med det jeg gjorde i Brann. Vi kommer også til å bruke spillerne i markedsføringen. Vi har en evne til å være oppfinnsomme og kreative og i tillegg har jeg 100 studenter i Ludorådet som også er kreative, sier Vollvik.Billigst Idar Vollviks nye mobileventyr, Ludo Mobil, er Norges billigste mobilabonnement enten du ringer lite, middels eller mye, viser statistikk fra Telepriser.no.Ringer du lite, koster det utrolig nok null kroner hvis du bruker Ludos "Ludo terningkast 6"-alternativ. Ringer du middels, koster samme abonnement kun 20 kroner per måned, men er du storbruker er "Ludo Rød" det billigste alternativet med en utgift på 171 kroner per måned.- Dette er første gangen vi har vært på toppen hos Telepriser. Vi har jobbet med prisene helt fra oppstarten. Ettersom vi er i en vekstfase, får vi kvantumsrabatter. I går fikk vi en ny rabattskala, og dermed er vi der vi hører hjemme. På toppen, sa Idar Vollvik til HegnarOnline i februar, da Ludo for første gang toppet alle tre kategoriene.Ludo Mobil har like i underkant av 50.000 kunder. Chess hadde 400.000 kunder på det meste.