Turbulent år for dyr design

Den eksklusive møbelbutikken Expo Nova mistet over 20 millioner kroner av omsetningen i fjor.

Publisert 12. juli 2010 kl. 14.43
Oppdatert 16. des. 2013 klokken 16.52
Lesetid: 1 minutt
Artikkellengde er 143 ord
Expo_Nova.jpg
2009 ble et tungt år for den eksklusive møbelbutikken Expo Nova, skriver Finansavisen.- Vi som jobber i high end-markedet merker nok finanskrisen bedre enn andre, sier daglig leder og medeier i Expo Nova, Andreas Madshus, til avisen.Totalt falt omsetningen til selskapet med hele 24 millioner kroner i 2009, og det var spesielt innen selskapets prosjektvirksomhet det gikk galt.- Blant bedriftskundene opplevde vi utsettelser og en manglende vilje til å investere i mer enn minimumsløsninger, forteller Madshus.Men til tross for en kraftig svekket omsetning klarte Expo Nova å redde bunnlinjen, og selskapet satt igjen med et resultat på 400.000 da året var omme.For 2010 har Madshus tro på vekst, og han forteller til avisen at markedet begynte å ta seg opp igjen i mars.- Vi regner i ikke med å være tilbake på 2008-tallene allerede i år, men vi tror på en god vekst.