Disse mobiloperatørene liker vi best

Her er landets tre mest populære mobilselskaper. Det er verken Telenor eller NetCom.

Foto: Sony Ericsson

One Call gjør det sterkt på EPSI Norges kundetilfredshetsmåling av mobiloperatørene i Norge, og kommer nok en gang ut på topp og har en kundetilfredshet som kan kategoriseres som høy. Talkmore og Chess følger hakk i hæl og disse tre danner tetskjiktet i bransjen når det gjelder. NetCom kommer ut på bunn på denne målingen.- En kombinasjon av god service- og produktkvalitet kombinert med god opplevd verdi for pengene gjør at disse tre operatørene skiller seg vesentlig ut, sier daglig leder Fredrik Høst i EPSI Norge i en melding.- Dette skaper en høyere andel av tilfredse og lojale kunder enn de øvrige konkurrentene, fortsetter Høst.One Call imponerer med en lojalitet på 85 på en skala fra 0 til 100, og med det så uttrykker kundene en sterk lojalitet til operatøren. Studien avdekker videre store forskjeller i opplevd lojalitet mellom operatørene fra One Call i topp til NetCom i bunn med en lojalitet på 66. Ifølge EPSI er 75-100 poeng høyt, 60-75 gjennomsnittelig.Bedring for TelenorMarkedslederen Telenor gjør det vesentlig bedre enn i fjor, og kan særlig notere seg betydelig fremskritt innen opplevd servicekvalitet.- En fremgang på 9 poeng på en hundrepunkts skala er i disse sammenhenger en vesentlig ending, og er et tegn på at kundene opplever en vesentlig endring fra tidligere, sier Høst.Phonero er best på bedrift EPSI-undersøkelsen omfatter også bedriftsmarkedet. Markedsutfordreren Phonero har de mest tilfredse og lojale bedriftskundene.Her finner du hele undersøkelsen