Regnskapspris til Hamar-jenter

Jentene i Captura UB stakk i helgen av med regnskapsprisen under EM for ungdomsbedrifter.

Captura.jpg
Kultur

- Dette var kremen av ungdomsbedrifter og vi hadde kjempeharde konkurrenter. Vi er overlykkelige for å få en pris, sier daglig leder i Captura UB, Silje Engh Hulleberg, i en kommentar.Sammen med fem andre jenter fra medielinjen ved Hamar Katedralskole, driver Hulleberg ungdomsbedriften Captura. Hovedproduktet deres er ungdomsmagasinet Inferno, som har kommet i to utgivelser dette skoleåret.Over 250.000 elever i mer enn 30.000 ungdomsbedifter har konkurrert om å komme til EM, som i år ble arrangert på hjemmebane for jentene i Captura. Regnskapsprisen som jentene vant har lenge vært en etablert pris i NM, men det er første gang den ble delt ut også under EM.- EM har vært gøy - og ikke minst nervepirrende. Dette har helt enkelt vært en unik opplevelse, sier Hulleberg.Også adm. direktør i Ungt Entreprenørskap, Anne Kathrine Slungård, er svært fornøyd med EM.- Dette har vært fantastiske dager, og Captura representerte Norge på en fremragende måte. De leverte solid i en konkurranse preget av høy kvalitet og svært mange dyktige deltakere. Jeg er imponert over hva jentene har prestert, påpeker hun.Tittelen som Europas bedte Ungdomsbedrift 2011 var det britiske Summit Enterprise som stakk av med. De har utviklet en penn som kan fylles med parfyme. newQReation fra Danmark sikret seg andreplassen, og ACE fra Slovakia kom på tredje.