Søvntriksene som virker i varmen

Får du ikke til å sove i heten? Prøv de seks triksene, og se om de hjelper.

sove.jpg
Kultur

Gradestokken har krøpet godt over 20 grader og nordboere merker for alvor på kroppen at det er langt vanskeligere å få sove på kveldene.Helsenettstedet Improveme.se har samlet et knippe tips som kan hjelpe mot søvnløshet i varmen.Få seks søvntips under:1. Forsøk å få soverommet så svalt som mulig. Bnytt deg av en vifte, et åpent vindu, eller kanskje til og med en portabel aircondition.2. Gå igjennom sengeklærne. Kanskje du skal skippe, eller bytte ut dynen til fordel for det tynneste lakenet du kan finne?3. Ta en kald dusj før du går og legger deg.4. Velg bort de koffeinholdige drikkene på dagtid. Disse kan påvirke søvnen din, mer enn du tror.5. Rør på deg! Fysisk aktivitet gjør deg trøtt, spesielt når det er varmt. Se til å få rørt på deg i løpet av dagen. Kjøp et treningskort, eller gå deg en spasertur. På denne måten er du forhåpentligvis trøtt, når det er på tide å innta sengen.6. Kople av! Forsøk å velge bort saker som stresser deg opp, rett før du legger deg. Bytt ut TV-tittingen med avslappende musikk eller en bok.

Nyheter
Kultur