Alpinistene får nye bildekk

Norges Skiforbund Alpint har inngått en samarbeidsavtale med Bridgestone og Gjerde & Byhring.

Sportssjef alpint Claus Ryste, alpinist Aksel Lund Svindal, markedssjef i Audi Petter Magnussen, alpinist Kjetil Janrsrud og markedssjef alpint Sverre Meinich-Bache. Foto: Håkon Mosvold Larsen / Scanpix
Veien hit
I forbindelse med lanseringen av Bridgestone Blizzak WS 70 med multicell gummi, har Bridgestone/Gjerde & Byhring AS inngått en avtale med NSF Alpint som strategisk partner for både herre- og damelandslaget ut OL-sesongen i 2014.- Hensikten med dette samarbeidet er å kunne knytte vår merkevare, Bridgestone Blizzak, enda tettere til godt grep på is og sikkerhet på vinterføre, og vi ser på NSF Aplint som den perfekte samarbeidspartneren, sier adm. dir. Eirik Lien.Han legger samtidig til at Bridgestone sitt engasjement med NSF Alpint er en videreforsterkning av Bridgestone Europa sitt sponsorat av FIS World Cup den kommende sesongen.Avtalen innebærer blant annet at NSF får provisjon på salg av dekk til "alpinfamilien", men hvor mye penger som kan komme ut av det vil ikke sportssjef Claus J. Ryste, NSF Alpint, anslå overfor HegnarOnline.Avtalen er ikke en sponsoravtale med klesmerke, men innebærer blant annet at NSF får nye dekk på alle de 12 bilene. I tillegg blir det orden på dekkparken med at det også ligger dekkhotell i avtalen. Om ikke annet sparer forbundet en god del penger på avtalen.- Vi er meget godt fornøyd med at Bridgestone nå går inn som strategisk partner, og ser frem til et godt og langsiktig samarbeid. Bridgestone har markedets absolutte beste dekk som gjør at våre biler blir enda sikrere, for vi er avhengig av et godt veigrep både sommer som vinter, sier Ryste.Overfor HegnarOnline legger Ryste også spøkefullt til at han vurderer å innføre et krav om at de løperne som blir tatt ut på lag må ha Bridgestone dekk på bilene sine.