- Det begynte med at vi satte søkelyset på livsstil innad i banken. Det ga veldig god effekt, og vi bestemte oss for å tilby kundene å få være med. Vi laget et spesialopplegg for våre kvinnelige kunder og arrangerte seks fellestreninger før Jentebølgen i juni. Det ble en kjempesuksess, på det meste har vi hatt over 170 jenter på trening. Senere har vi bare fortsatt, forteller seniorrådgiver i Fokus Bank, Anne-Kathrine Ekseth Follum, til Dagens Næringsliv.Hun er er ansvarlig for "Jenter i Fokus", og inviterte i vår 5.700 kvinnelige kunder i Trondheims-området til å delta. Flere av deltakerne har som mål å løpe halv-maraton under Oslo Maraton, hvor Fokus Bank er hovedsponsor.- Jeg merker at en del kvier seg for å løpe alene i skogen, og mange har spurt meg hva som skal skje etter september, når dette tilbudet er over. Vi jobber nå med nye opplegg, forteller Hollum til avisen.I tillegg til fellestreningene gir banken også ernærings- og treningsråd, samt at de har arrangert egne kvinneseminarer.- Det sosiale og nettverksbiten, samt det å bringe ansatte og kunder sammen i nye omgivelser, er også en veldig viktig del, påpeker Hollum.