Boksuksess for cupcakes-gründer

Ingrid Hancock Bjerknes har solgt ut førsteopplaget av sin cupcakes-bok. I tillegg har hun nå åpnet eget utsalg.

cupcakes.jpg
Kultur

I begynnelsen av august ga cupcakes-gründer og tidligere markedsføringsstudent ved BI, Ingrid Hancock Bjerknes, ut kokeboken "Cupcakes - bak dem selv". Førsteopplaget på 14.000 er allerede utsolgt, og totalopplaget er nå 20.000, skriver Dagens Næringsliv.- Jeg har gått på kurs og gjort mye research. Bredde er veldig viktig, folk i Finnmark må få tak i ingrediensene og her er cupcaks med prinsesser, fotball og pina colada, forteller gründeren.Hancock Bjerknes har tidligere fortalt til HegnarKvinner at ideen om å skreddersy cupcakes kom da hun reiste på utveksling til Berkley i California. I tillegg til å skriver bok og selvfølgelig selge cupcakes dekorert med bilder, logo eller tekst til alt fra bedrifter og messer til fester og bryllup, lanserer hun om to uker også en egen "cupcakes miks". I tillegg har gründeren nå åpnet et egetutsalg på Majorstua.Men Hancock Bjerknes verken baker eller jobber i konditoriet selv. Fra april i år har hun ifølge DN jobbet fulltid "i skyen", med økonomi, salg og markedsføring, bruker sosiale medier aktivt og lovpriser det hun kalle "skysystemer".- Jeg skjønner ikke hva de gjorde i gamle dager, før internett. Det er så mange programmer som automatiserer hverdagen, og de er geniale for gründere og viktige å ta i bruk. For eksempel, dersom du ikke vet hvordan , eller har knapt med tid eller ressurser vil tjeneste som ligger i denne nettskyen gjøre dette betraktelig lettere. Alle svar er på nettet, du må bare finne ut hva du trenger, påpeker hun.Les også: Med vinneroppskriften i bagasjen

Nyheter
Kultur