- Venner er det som virkelig påvirker deg

Markedsføringsselskapet Likenshare har 20.000 medlemmer som står klare til å snakke om nye produkter i sosiale medier.

Publisert 24. okt. 2012 kl. 10.10
Oppdatert 16. des. 2013 klokken 21.52
Lesetid: 1 minutt
Artikkellengde er 125 ord
Liker - Foto - Scanpix

I gjennomsnitt har hver Facebook-bruker 259 venner. Og når venner først begynner å prate om et produkt, sprer varepraten seg som ringer i vannet, skriver DN.Det norske selskapet Likenshare definerer seg som noe midt mellom en reklamekampanje og en brukerundersøkelse. Derfor er negative tilbakemeldinger nesten like verdifulle som positive.Da Colgate testet nye tannkremer ved hjelp av Linkenshare skapte det 2214 meldinger på Facebook, 160 tweets på Twitter og 407 blogginnlegg. Da selskapet beregnet hvor mange venner som potensielt var blitt påvirket av kampanjen, fant de at 884.300 personer hadde hatt mulighet til å se den.- Gullet er dialogen i strømmen på Facebook. Venner er det som virkelig påvirker deg, sier Stig Ola Johansen som er største eier og styreleder i Likenshare.FØLG HEGNARKVINNER PÅ FACEBOOK HER