Slår an med innovasjons-app

8. mars lanserte Annette Fosaas en "The Innovation Effect", en app som skal engasjere kvinner.

Annette Fosaas - Foto - Privat
Kultur

På verdensbasis tilbys det over 950.000 applikasjoner.- Det bemerkelsesverdige er at ingen av disse tilbyr et innovasjonsprogram for kvinner, sier Annette Fosaas.Ikke før nå, hvert fall: Fosaas lansert nemlig appen "The Innovation Effect" den 8.mars.The Innovation Effect (TIE) er et coachend verktøy for kvinner - med fokus på kreativitet, innovasjon, entreprenørskap og ledelse. Appen inneholder engasjerende artikler, verktøy, teknikker og nye tenkning som du kan bruke for personlig og profesjonell vekst..- Etter ett år på skolebenken med fordypning i «Coaching av kreativitet, innovasjon og entreprenørskap», har det tatt meg ytterligere over ett år å gjøre research og utvikle produktet, hele veien med god assistanse fra dyktige kvinner hjemme og ute, sier hun.Primært satser Annette på det amerikanske markedet, der hun ser et stort potensiale fordi amerikanerne er mer opptatt av å lykkes gjennom innovasjon enn andre.- Med over 190 millioner iPads solgt hvorav 42% eies av kvinner, ser jeg et stort marked i den vestlige verden. Hvis Wordfeud er et fantastisk eksempel på hva Norge kan eksportere, kan forhåpentligvis TIE bli det samme?Norske verdier er et bærende element i TIE, og fremmes i flere av appen's artikler som en «eksportvare». Kombinasjonen av høyere utdanning, likestilling og lang barselpermisjon, gjør at norske kvinner i større grad enn våre medsøstre ute kan kombinere karriere og familie, og slik finne en god livsbalanse- Jeg tror da den beste måten å kommunisere min visjon og mitt konsept på til verdens kvinner, er gjennom en iPad, forklarer Fosaas.Tre dager etter lanseringen 8. mars, lå appen som nummer 1. i kategorien «Top Paid iPad Lifestyle Apps» i Norge.FØLG HEGNARKVINNER PÅ FACEBOOK

Nyheter
Kultur