KjøpLogg inn

OL-sendingene pepres med reklame

TV2 får selv bestemme hvor mange reklamepauser det skal være under neste års OL.

Publisert 5. juni 2013 kl. 22.36
Oppdatert 17. des. 2013 klokken 01.33
Lesetid: 1 minutt
Artikkellengde er 149 ord
TV 2 Junge, Heiko

Kulturdepartementet lar TV2 få viljen sin under Sochi-OL neste år. Ifølge DN får kanalen selv bestemme hvor mange reklamepauser det skal være sendingene derfra.- Det er et ønske om å legge inn reklamen der den passer best i forhold til det redaksjonelle produktet som en femmil for eksempel er. Vi er en kanal som har størsteparten av inntektene våre fra reklame. Vi ber om å få gjort dette på en så hensiktsmessig måte som mulig, sier salgs- og markedsdirektør Bjørn Gunnar Rosvoll til avisen.Dagens regler tillater 12 minutter reklame i timen, men med minst 20 minutter mellomrom.- Vi vil opprettholde de 12 minuttene med reklame, men i stedet for at reklamen vises i forhold til et rigid regelverk, ønsker vi å sende reklamen når det passer seerne. Vårt mål er at ingen skal gå glipp av noen ting, sier Christine Espeland, prosjektleder for OL i TV 2, til DN