Konserndirektør for Bedriftsmarked Norge i DNB, Kjerstin Braathen, er definitivt ingen perfeksjonist. Det innrømmer hun i et lederintervju i dagens DN.- Alt blir ikke alltid bra. Selv har jeg aldri hatt et snev av perfeksjonisme, jeg tror ikke jeg har sittet tiden ut på en eneste eksamen. Det har sikkert sine negative sider det også, men jeg er overbevist om at fremdrift er mye viktigere enn å flikke på de siste små viktige detaljene. Det er viktigere å levere enn å levere perfekt, sier hun.Hvordan inspirerer DNB-sjefen sine ansatte?- Det som er viktig, enten en er leder eller ikke, er å ha en lidenskap. Jeg synes det jeg gjør er viktig og meningsfylt, og min jobb går ut på å få andre til å se det jeg ser. I gjennomsnitt yter en person 67 prosent, og for å bevege det tallet opp mot 100 prosent, må en vite hva en gjør og hvorfor en gjør det. Det handler om å vise folk hva de er med på å skape, sier Braathen, som også deler følgende råd til unge lederspirer:- Si, ja! Tro at du kan, og si ja når du får muligheten. Jeg har i altfor liten grad trodd på meg selv, men har heldigvis fått mange muligheter til å bevise meg selv likevel.