I helgen skrev en av Norges største bloggere, Sophie Elise Isachsen et blogginnlegg med tittelen: "Jeg kan vinne 14 millioner i helgen - du også!", skriver DN.Innlegget er merket med "annonse" med liten skrift i høyre hjørne, og er skrevet av bloggeren selv for Norsk Tipping og dets Lotto-produkt. Etter det DN erfarer, er dette første gang Norsk Tipping bruker en kjent blogger til å reklamere for Lotto-trekningen.Representanter for flere utenlandske spillselskaper reagerer nå sterkt på at det statseide tippeselskapet tar i bruk en ung blogger for å fronte Lotto, og mener kampanjen lukter dobbeltmoral:- Dette viser bare hvordan dobbeltmoralen er i saker om spill; så lenge det er Norsk Tipping som gjøre noe, så er det i orden, sier Betssons talsperson i Norge, Kim Rud PetersenLotteritilsynets direktør, Atle Hamar, vil ikke gå inn i debatten om dobbeltmoralisme.- Jeg regulerer etter lvo - og ikke etter moral, sier Hamar til DN.