United Bloggers får ny daglig leder - og bytter navn

United Bloggers bytter navn til United Influencers, og henter ny daglig leder fra Gambit Hill+Knowlton.

Fra 1. oktober bytter United Bloggers navn til United Influencers og går fra å være et bloggnettverk til å være et management for profiler med et stort digitalt publikum. I løpet av måneden starter også ny daglig leder, hentet inn fra PR-bransjen.- Etter litt mer enn et halv år «live» har vi både hatt oppturer og nedturer, sier leder for den internasjonale delen av United Influencers – Thomas Moen. Vi er et vellykket oppstartsbyrå, men det er jo alltid en barnesykdom eller to man må igjennom når man vokser så fort som vi har gjort. I sammenheng med navnebyttet ønsket vi en ny, sterk leder med tyngde og den faglig kompetansen vi trenger for å ta byrået til neste nivå. Dermed falt valget på Julie Holst Berntsen.Julie Holst Berntsen her mer enn 12 års erfaring fra PR – og kommunikasjons-bransjen hvorav de fire siste årene i Gambit Hill + Knowlton hvor hun har hatt ansvaret for mote og livsstilskundene. Før dette drev hun Spalt PR, som hun bygget opp fra oppstarten i 2003.Hun har jobbet tett med bloggerne fra «den andre siden» og har representert en stor variasjon av kunder fra Procter & Gamble, Benetton og Varnergruppen til Mercedes Benz, Safilo Group og LVMH.- Jeg har fulgt tett med på utviklingen til UI siden oppstarten og det har fasinert meg hva de har fått til på så kort tid. De var annerledes enn de andre blogg-nettverkene fordi de virkelig tar profilenes merkevare på alvor. UI tør å stadig utfordre kundene for å oppnå bedre og mer engasjerende resultater. De har høye ambisjoner, sterk lagånd og en stå-på-vilje uten like. Det blir en veldig spennende utfordring å stake ut kursen videre sammen med det fantastiske teamet som er her i dag. Her er alt mulig og jeg gleder meg til å ta fatt på alle oppgavene som ligger foran meg, sier Holst Berntsen.- Vårt mål er å gjøre våre profiler stolte og kunder trygge. Ved å få Julie som leder i Norge og nå ved dette navnebyttet signaliseres det at vi jobber med mer enn bloggere og at vi er godt på vei med å levere på dette, sier Thomas Moen.