Stordalen blar opp milliarder for indrefilet, tør ikke droppe bacon

- Klart at kundene skal få bacon hvis de ønsker det! Og ikke bare ett slag, sier Petter A. Stordalen.

Kultur

I går kunne vi lese at Petter A. Stordalen, sammen med Varner-gruppen, har fått tilslaget på Royal Christiania-hotellet på Jernbanetorget i Oslo. Det blir ikke opplyst hva de to partene betaler for indrefileten, hvor DNB Livsforsikring er på selgersiden, men ifølge kilder Finansavisen har pratet med er prisen trolig oppunder to milliarder kroner.Stordalen innrømmer å ha måttet strekke seg langt for å vinne frem med sitt bud.- Skal man ha det beste, må man dra på litt. Vår ambisjon er å skape det største og grønneste hotellet i hovedstaden, sier Stordalen til Finansavisen.Les også: Stordalen sitter på to milliarder kroner i kontanterGitt at politikerne gir grønt lys, betyr det at hotellet vil bli Norges største, men det krever finansielle løft. Dermed opplyser Stordalen at han og medinvestor Varner skal putte en milliard kroner i utviklingen av bygget, som i så fall sørger for at investeringsvolumet nærmer seg tre milliarder kroner.Tidligere denne uken kunne vi lese at Stordalens Comfort-hoteller bytter ut bacon og pølse med en frokostmeny utviklet blant annet i samarbeid med fru Stordalens EAT.- Dette er et nytt frokostkonsept for Comfort-hotellene våre, sa Stordalen i et intervju med Hegnar.no.Nyheten gikk ikke upåaktet hen, og har tydeligvis skapt et voldsomt engasjement hos en rekke hotellgjester.Les også: Stordalen-hoteller dropper bacon og pølserStordalen sier til Finansavisen at det har vært et «usedvanlig stort» baconengasjement, og presiserer at dette er et prøveprosjekt for Comfort-kjeden, som er én av fire kjeder under Nordic Choice-paraplyen. Dermed går Clarion Hotel Royal Christiania og andre businesshoteller som The Thief klar av kjøttstoppen.- Dette er et testprosjekt hos den lille hotellrebellen Comfort Hotels, og som med alle testprosjekter er det vanlig å evaluere i etterkant og underveis. Det er ikke alltid man treffer når man er «first mover». Klart at kundene skal få bacon hvis de ønsker det! Og ikke bare ett slag, avslutter Stordalen.

Nyheter
Næringsliv