Investerer 450 millioner i nye hoteller

Star Tour satser på familiene og investerer 450 millioner i nye familiehoteller.

 - Familier som reiser på ferie sammen blir en stadig mer raffinert kundegruppe, de har ofte mange ulike behov som skal sikres samtidig og de vet akkurat hva de vil ha. Star Tour har lenge spesialisert seg på familievennlige hoteller, og nå investerer vi ytterligere i denne kategorien, sier Kommunikasjonsansvarlig Nora Aspengren.Selskapet har nå signert kontrakter for 10 nye konsepthoteller som er spesialdesignet for barnefamilier. Verdens største reisekonsern TUI Group, som Star Tour er en del av, rapporterte nylig et resultat med en vekst i underliggende driftsresultat på 22,9 prosent til 1,1 milliarder kroner og en 8 % omsetningsøkning til 20 milliarder euro. Den nordiske regionen har drevet mye av selskapets vekst, noe som gjør investeringen i det nordiske markedet enda viktigere.Totalt må Star Tour sende nærmere 45.000 nordmenn på familieferie i 2016 for at investeringen skal lønne seg, men selskapet tviler ikke på at investeringen vil bli en suksess.  - Driverne i vår bransje er i endring. Nå handler mye om hotell og fasiliteter fremfor destinasjon, slik man tradisjonelt har sett på det før. Tradisjonell måte å tenke reisebransje på. Derfor velger vi å investere i egne konsepthoteller som utelukkende kontrolleres av oss, sier Aspengren.Selskapet anslår 20 % økning i antall bestillinger av familiekonsepter.