<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

Denne baren omsetter for 125.000 kroner i timen

Jostein Haugum gjør det stort på cocktails og nachos.

    Publisert 1. juli 2016 kl. 11.06
    Oppdatert 1. juli 2016 klokken 11.20
    Lesetid: 1 minutt
    Artikkellengde er 180 ord

    Jostein Haugum er administrerende direktør i cocktail- og nachos-selskapet Gringobar som kun holder åpent fire dager i året: de fire dagene Roskilde-festivalen går av stabelen utenfor København.Den danske avisen Børsen besøker Haugum knappe 15 minutter før festivalområdet åpner første dag. Det er kaos fordi Gringobars kortterminaler ikke fungerer, og Haugum puster teknikerne i nakken.- Det er vår største frykt. Internett er livsnerven, sier Haugum til avisen.Og med de summene som strømmer inn i Gringobar i løpet av festivalen, kan man kanskje forstå hysteriet.Ifølge Børsen.dk kan Haugums Gringobar omsette for svimlende 100.000 danske kroner eller om lag 125.000 norske kroner på under én time når snack-sultne og tørste festivaldeltakere inntar området.Avisen skriver at festivalmat-gründeren har en bruttomargin på rundt 60 prosent av omsetningen på nachos, som koster ca. 50 danske kroner eller om lag 62-63 norske kroner per porsjon. Hvor mye den totale omsetningen lander på etter en fire dagers festival vil imidlertid ikke Haugum kommentere.Tall viser imidlertid at hans investeringsselskap Haugum Holdning har om lag 4 millioner danske kroner i egenkapital, og selskapets overskudd landet på 813.881 danske kroner i 2015.