Luksuriøs kollaps

Fra 2009-2015 sto kineserne for 2/3 av etterspørselen etter luksusvarer. Nå butter det imot. Luksusmarkedet har sitt svakeste år siden 2008. 

Luksusmarkedet har sitt svakeste år siden 2008.
Kultur

NB: Trykk play i tv-ruten øverst dersom ikke videoen starter automatisk.Etter et tiår med fantastisk vekst, har det globale markedet for luksusvarer mistet noe av glansen.Etterspørselen etter alt fra sveitsiske klokker til designer-håndvesker har roet seg.High End-merkevarene kan ikke lenger lene seg tilbake på den massive økningen i kinesiske etterspørsel som har holdt markedet oppe, men må finne nye strategier for vekst. Det inkluderer å ha de riktige produktene til attraktive priser, tiltrekker lokale så vel som turist shoppere og kontinuerlig innovasjon slik at deres merkevarer holder seg friske.

luksus
luksusmerker
Nyheter
Kultur