<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

Bakbundne obligasjonseiere

Norwegians obligasjonseiere er tvunget til å gi selskapet pusterom. Alternativet er pant i upopulære fly og tungt omsettelige Gatwick-sloter.

Publisert 27. mars 2020
Lesetid: 2 minutter
Artikkellengde er 425 ord
Article lead
lead
PARKERT OG PANTSATT: Norwegian har måttet parkere store deler av flåten, inkludert disse fem Dreamlinerne, som står parkert på Oslo lufthavn. Flyene hadde en listepris på rundt én milliard pr. stykk, men obligasjonseiere er usikre på hva fly blir omsatt for etter coronakrisen. Foto: Iván Kverme
PARKERT OG PANTSATT: Norwegian har måttet parkere store deler av flåten, inkludert disse fem Dreamlinerne, som står parkert på Oslo lufthavn. Flyene hadde en listepris på rundt én milliard pr. stykk, men obligasjonseiere er usikre på hva fly blir omsatt for etter coronakrisen. Foto: Iván Kverme