BOC Aviation var en av Norwegians største kreditorer, etter å ha leaset ut en rekke Dreamlinere til flyselskapet.
Storsatsingen mot langdistansefly ble startet for drøye ti år siden av daværende Norwegian-sjef Bjørn Kjos, men ble lagt ned av tidligere konsernsjef Jacob Schram tidligere i år.
Etter at den flyfrelste shippingmannen Bjørn Tore Larsen, med hjelp fra Bjørn Kjos, blåste liv i langdistansesatsingen gjennom Norse Atlantic i mars, er den kinesiske leasinggiganten BOC Aviation nå også blitt en viktig bidragsyter for Norse Atlantic.
– Vi er glade for å utvide vårt leasingforhold til BOC Aviation når flåteveksten forsetter, sier Larsen i en melding.
Får 15 fly
Norse Atlantic Airways har signert en leasingavtale for seks Boeing 787-9 Dreamlinere, som etter alle solemerker har gått i trafikk for Norwegian tidligere.
Leiekontrakten er til det selskapet omtaler som «attraktive priser og salgsbetingelser», med en varighet på cirka 16 år pr. fly.
Det er forventet at selskapet vil motta flyene i desember i år. Da vil selskapets flåte bli økt til å omfatte 15 Dreamlinere.
– Vi gleder oss veldig til å ønske kunder velkommen, på begge sider av Atlanterhavet, ombord på disse toppmoderne flyene, så snart etterspørselen etter transatlantiske reiser gjenopptas, fortsetter Larsen.
Konsernsjef Robert Martin i BOC Aviation virker også svært fornøyd med å finne en arvtager til flyene, og ser frem til å «betjene det interkontinentale lavkostmarkedet» med drivstoffeffektive Dreamlinere.
– Vi er glade for å ønske Norse velkommen som kunde, siden vi støtter selskapets planer, sier Martin.