<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

SAS-topp om nye regionalfly, datterselskaper og pilotopprør

SAS døper om SAS Irland til SAS Connect og lanserer regionalselskapet SAS Link med innleide Embraer-fly. Hva er det som får pilotene til å hisse seg opp?

Publisert 1. okt. 2021 kl. 16.01
Lesetid: 1 minutt
Artikkellengde er 61 ord
SAS-topp om nye regionalfly, datterselskaper og pilotopprør
Konserndirektør for Airline Operations i SAS, Simon Pauck Hansen, forteller i dette intervjuet om de to nye interne flyselskapene som skal sikre SAS' konkurransedyktighet fremover, hvilke nye regionalfly selskapet skal ta i bruk og hva ledelsen svarer til de illsinte pilotene.

Denne uken lettet SAS litt på sløret for hva som ligger i planene på vei ut av pandemien.

Vi tok en prat med konserndirektør Simon Pauck Hansen som har ledet arbeidet.

Han forteller om selskapets nye regionalfly fra Embraer, hvordan SAS Connect skal ta opp kampen mot andre aktører i markedet og han svarer på kritikken fra de tillitsvalgte – som er illsinte.