Flyselskapet Flyr har lansert 21 nye feriedestinasjoner, inngått ny avtale med Kjeldsberg kaffe og melder salg av over 60.000 «UNG» billetter siden programmet ble opprettet.
Flyr utvider i dag sommerprogrammet og åpner for bestilling av åtte nye ruter til Italia, Frankrike, Kroatia og Hellas.
Fire av de nye direkterutene går til Italia; Venezia, Napoli, Palermo og Alghero (Sardinia). Flyr åpner direkterute til Montpellier i Frankrike og Dubrovnik i Kroatia. Athen og Thessaloniki er de nye reisemålene i Hellas.
Siden børsnoteringen i mars i fjor er aksjen ned nesten 80 prosent etter å ha møtt et tøft marked med nedstengninger og reiserestriksjoner.
Flyr-topp Tonje Wikstrøm Frislid maner imidlertid til tålmodighet og ser gevinst i aksjemarkedet på lengre sikt.
Bedre tider i møte
Thomas Ramdahl, kommersiell direktør i Flyr, sier nå at selskapet er klare for en sommersesong med 44 ruter til 38 populære reisemål.
– Nå som vi er på vei ut av pandemien ser vi at det bookes noe lengre frem i tid på de internasjonale destinasjonene. Vi ser også at våre Smart-billetter med større bagasjekvote, setevalg og fleksibilitet til endring, er populære, sier Ramdahl.
Siden lansering i oktober i fjor, har Flyr solgt hele 60.000 UNG-billetter til de mellom 16 og 29 år.
– Dette er en braksuksess, sier Ramdahl.
Kaffeavtale og flere reiser
I forrige uke ble klart at selskapet inngikk samarbeid med den trønderske kaffeprodusenten Kjeldsberg som vil levere kaffe om bord i flyene. Samtidig åpnet flere flyvninger fra Stavanger og Bergen.
Fra Bergen åpnes det nå for direkteruter til Nice, Malaga og Zadar. Fra Stavanger er de nye reisemålene Alicante, Malaga, Nice og Palma, Mallorca.
Tidligere i februar åpnet også reiser til Billund, Edinburgh, Pisa, Praha og Stockholm.