<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

Widerøe gir ikke lenger ombooking ved innstilte avganger

Widerøe-kunder som får flyavgangen sin innstilt, vil ikke lenger få ombooking eller alternativ transport. De får heller ikke dekket mat og overnatting.

    Publisert 26. juni 2022 kl. 20.54
    Lesetid: 1 minutt
    Artikkellengde er 156 ord
    IKKE LENGER OMBOOKING: Her et Widerøe-fly på flyplassen i Kirkenes. Foto: NTB

    Kommunikasjonssjef Catharina Solli i Widerøe sier til Bergens Tidende at Widerøe-kunder nå kun har rett på refusjon av flybilletten.

    – Vi har ikke lenger anledning til å ombooke, tilby alternativ transport, måltid og overnatting, sier hun.

    Det betyr at reisende som får flyreisen innstilt, selv må finne et nytt reisealternativ og betale for kost og losji i mellomtiden.

    Endringen trådte i kraft lørdag og gjelder samtlige Widerøe-reiser. Flyselskapet er hardt rammet av arbeidskonflikten mellom NHO luftfart og Norsk Flytekniker Organisasjon (NFO). Natt til søndag tok NHO ut 450 flyteknikere i lockout, noe som betyr at de ikke får gå på jobb.

    Flere av Widerøes fly står nå på bakken, og selskapet har søndag hatt 159 innstilte avganger, ifølge VG.

    – Slik situasjonen er nå har vi ikke anledning til å booke om til en senere avgang, ettersom vi ikke vet når flyene vil begynne å gå på normal måte igjen, sier Solli til BT.

    (NTB)