Made in Norway

Noen norske merkevarer har klart seg utmerket i utlandet. Andre har i beste fall vært lærepenger med høy prislapp. Her er historiene bak noen kjente og mindre kjente fremstøt på fremmed jord.

Tøft for norske merkevarer i utlandet:- En trist historieStryningene Simen Staalnacke og Peder Børresen er Norges hotteste designere: Kjendisenes nye klærElectrocompaniet kom som en komet, sluknet - og ble født på ny:- Det nye TandbergSkotøybedriften Viking tjener mer penger enn noen gang:Godt fotarbeidFamiliebedriften Stokke erobrer stadig nye verdensborgere: Tripp Trapp oppVoss of Norway er eksklusivt - og rådyrt. Spesielt for aksjonærene: Ikke noe sprudlevannJotun har solgt maling i utlandet i 50 år: Hjertelig tilstedeMustad bygget nettverket før suksessproduktet: Tidlig krøket Â…Luxo-gründeren mottok noen rare dingser og skapte et moderne ikon: En lys idéDesigned in Trysil er blitt et begrep blant internasjonale sportsentusiaster: HjelmlengselJøtul er verdenslederen som må slåss for produktene sine: Flere kopisaker i åretJordan visste hvordan - før alle andre: Tidens tannHelly Hansen er kjent, populært - og en finansiell katastrofe:Pengesluket

Nyheter