Norges største mosjonskampanje lokker med solturer

Norges Svømmeforbund motiverer hvert år over 25. 000 nordmenn til å kaste seg i bassenget. I år kan man vinne solreiser til Rhodos.

Publisert 12. jan. 2012 kl. 13.25
Oppdatert 12. jan. 2012 klokken 13.40
Lesetid: 1 minutt
Artikkellengde er 179 ord
Foto: Apollo / NSF

Målet for kampanjen "Svøm deg til Rhodos 2012" er å skape gode mosjonsvaner for den norske befolkningen, heter det i en melding torsdag.- Vi er stolte over å ha Norges største mosjonskampanje. Kampanjen setter fokus på svømming som er den beste form for mosjon for både kropp og sjel, sier Bjørn Soleng, generalsekretær i Norges Svømmeforbund.NSF er opptatt av å tilby motiverende aktiviteter for alle som bruker svømmehallene, uansett om de er medlem av NSF eller ikke.Kampanjen er et lavterskeltilbud da den er gratis for både deltakere og svømmehaller.- Dette er en kampanje vi synes det er viktig å støtte. Å kunne svømme redder liv, og som mosjon er det en idrett som kan utøves av alle. Det er dessuten en form for aktivitet de aller fleste også bedriver i ferien, sier Helen Begby, informasjonssjef i Apollo som leverer årets premie.I fjor var premiene reiser til Apollos Sportsresort Playitas på Fuerteventura. I år er det Mythos Beach Resort på Rhodos som skal lokke tusentalls av nordmenn til å kaste seg i norske svømmebasseng.FØLG HARD, SPREK & SUNN PÅ FACEBOOK!