+ mer
Volvo Norges informasjonssjef, Tore Løvig - Foto: Finansavisen

- Volvo-salg over all forventning

- Det kan nesten virke som om forhandlerne og selgerne i år har droppet sommerferien - så bra har faktisk innsats og ordreinngang vært, sier informasjonsdirektør Tore Løvig i Volvo Personbiler Norge til HegnarOnline.

Volvo-salget har gått utrolig bra i det siste, fastslår informasjonsdirektør Tore Løvig i Volvo Personbiler Norge. I juli var nesten én av ti nye biler som ble registrert her i landet (9,6 prosent) en Volvo. I august falt markedsandelen til 4,0 prosent, noe som skyldes leveringstid fra fabrikken.- Vi har i år antagelig hatt den beste juli-måneden i nyere Volvo-tid. Ordreinngangen har vært over all forventning, og vi har bygget en solid ordrebok. Det kan nesten virke som om forhandlerne og selgerne i år har droppet sommerferien - så bra har faktisk innsats og ordreinngang vært. Som følge av ferien har imidlertid leveringene fra fabrikk ikke helt "holdt følge", men det venter vi skal rette seg nå når fabrikkferien er over og vi igjen får biler, sier Løvig til HegnarOnline.Ifølge Løvig er det på mange måter XC60 som vært "lokomotivet" de siste månedene.- Det er selvsagt voldsomt inspirerende at vi med en ny modell er oppe på 3. plass på segmentstatistikken med 10,1 prosent andel, sier informasjonsdirektøren.Løvig opplyser at det på forhandlerkonferansen forrige uke, for å holde trykket oppe, ble presentert kraftige virkemidler fra 1. september og ut året på volummodellene V50, V70, XC70, XC90 og S80.- Nå går også våre DRIVé-modeller i produksjon, og dermed har vi markedets bredeste tilbudet av miljøvennlige biler med DRIVé-modeller i alle de tre viktigste klassene - kompakt-, mellom- og storbilklassen. Med stasjonsvognene V50 og V70 har vi prisgunstige, "full-size" stasjonsvogner fra under 280.000 kroner, sier Volvo-direktøren.DRIVé gjør det mulig å få både en fullverdig familiebil - stasjonsvogn eller sedan - og kjøre miljøvennlig, og økonomisk.- Konkurransen om lavest forbruk og lavt CO2-utslipp er ikke avgjort. Volvo har lansert en hel rekke drivstoffeffektive modeller under fellesbetegnelsen DRIVé, og har med stor tyngde meldt seg på i konkurransen om hvilken billeverandør som leverer de mest miljøvennlige bilene, avslutter Løvig.

Motor