+ mer
Citroën Tubik. Foto: Citroën

Ni-seters kokong fra Citroën

Citroën lanserer nå Tubik, en høyteknologisk "shuttle" i øvre klasse. Dette konseptet er basert på én sentral idé: å reise skal være morsomt.

Gjennom lanseringen av portalen Multicity, fortsetter Citroën å reflektere over mobilitet og en ny måte å gjøre denne lettere på. I tråd med slagordet 'Creative Technologie', lanserer Citroën nå Tubik, en høyteknologisk "shuttle" i øvre klasse. Dette konseptet er basert på én sentral idé: å reise skal være morsomt. Kom med oss på en felles, intelligent, tilkoblet og miljøvennlig reise.Mens det moderne samfunnet utvikler seg, endres samtidig identiteten til familien: sosiologene snakker fra nå av om "affective groups" som skal inkludere familier som er dannet på ny eller grupper med venner.Disse "affective groups" begrenser seg ikke lenger til fire personer men uttrykker et reelt behov for at flere reiser sammen uten at det går på bekostning av bagasjeplassen.Utfordringen tas på strak arm med Tubik, en bil med plass til ni personer. Tubik tilbyr sine passasjerer en kokong i den rene "lounge"-stil, hvor man kan hengi seg til komfort og hvile for å gjenoppleve gleden ved å reise.Citroën viser sin kreativitet på den internasjonale bilutstillingen i Frankfurt i september.

Motor