+ mer

- 2011 ble et fantastisk Volkswagen-år

- Vi kom tett opptil rekordåret 1969, sier Ulf Tore Hekneby, direktør for Volkswagen.

Volkswagen forsvarte sin sterke posisjon og ble i 2011 Norges mest kjøpte bilmerke for sjette året på rad, viser salgstallene fra Opplysningsrådet for Veitrafikken (OFV).Volkswagen ble landets mest kjøpte personbil i 2011 med en markedsandel på 15,1 prosent og 20.898 kjøpte biler. Volkswagen-salget økte med 1726 biler i fjor, og befestet posisjonen fra 2010. Volkswagen styrket dermed sin markedsposisjon fra året før og økte avstanden til Toyota, som er det nest mest solgte bilmerket i Norge.Norges desidert mest solgte bilmodell var også i fjor Volkswagen Golf. Salget av Volkswagen Golf endte på 7.370 solgte biler, noe som ga en markedsandel på 5,3 prosent. Etter Volkswagen Golf følger Volkswagen Passat, Ford Focus og Mitsubishi ASX.

Volkswagen ble også vinneren i firmabilmarkedet i 2011, med Volkswagen Golf på topp og med Volkswagen Passat som en god nummer 2.- Det er gledelig at vi for sjette år på rad blir Norges mest kjøpte bilmerke. 2011 har vært et år preget av spennende produktnyheter med Passat, Golf Cabriolet og Tiguan som de viktigste nyhetene sier Ulf Tore Hekneby, direktør for Volkswagen.Hekneby understreker at 2011 ble et fantastisk Volkswagen-år.- Vi kom tett opptil rekordåret 1969. Det lover godt for 2012 hvor nyhetene fra Volkswagen nesten står i kø med Beetle, nye CC, Passat Alltrack og den nye småbilen up! i første halvår, sier Hekneby.

Motor