Kan en Opel være hip og kul?

Opel prøver å gjøre Adam mer rocka. Oppskriften er velkjent.

Med Adam gikk Opel inn i markedet for små «livsstilsbiler», hvor form prioriteres fullstendig i forhold til funksjon. I samme kategori finner vi biler som Fiat 500C, Citroën DS3, Toyota iq, Mini osv.Siden Adam Glam, Jam, Slam osv ble lansert på Paris-messen for to år siden, er det registrert 243 biler i Norge. Adam ligger på 139. plass på statstikken. Dette segmentet er i likhet med bilene knøttlite.Nå kommer varianten som skal være med å løfte Adam-salget: Rocks. Opel bruker en velkjent oppskrift. Ta utgangspunkt i en vanlig bil, sett på plastbuer på skjermen, samt noe som ligner skliplater fremme og bak. Hev bilen 15 mm.Dermed har man fått en røffere Adam som skal appellere til flere. Den er mer maskulin, hevder Opel. I det minste er den litt mindre feminin. Vi tok turen til Latvia for å kjøre nykommeren. I likhet med sine Adam-søsken kan den skreddersys i det uendelige med ulike fargekombinasjoner, deksler, felger, interiørdetaljer osv. Under Europa-lanseringen var 40 Adam Rocks tilgjengelige for test. Ingen var like. Tyskerne gjorde et stort poeng ut av alle de mange millioner mulige kombinasjonene.

Les også