<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">
+ mer

- Bilen er midt i blinken for oss

Rene kinderegget: Hybrid, ladbar hybrid OG elbil. I samme innpakning.

Publisert 9. mars 2016 kl. 10.35
Oppdatert 10. mars 2016 klokken 08.44
Lesetid: 2 minutter
Artikkellengde er 375 ord

Endelig kan det løsne for Hyundai i Norge. Vinneroppskriften heter IONIQ. Det dreier seg om en bil på størrelse med Toyota Prius, som skal leveres med tre ulike drivlinjer, alle perfekt tilpasset norske avgifter.Hybrid-utgaven går i produksjon allerede i juli. Det vil si at bilen er på plass et par måneder senere i Norge. Men den mest spennende modellen, sett med norske øyne, blir elvarianten.  Den kan nok ventes til Norge rundt oktober.Den tredje svært interessante utgaven, den ladbare hybriden, ankommer Norge til sommeren 2017.(Artikkelen fortsetter under bildet)

- Midt blinken
Rekkevidde over 250 km
Priser i mai
Kan bli en hit i Norge

Første IONIQ er allerede på plass i Norge. Den ble vist frem for forhandlernettet tirsdag. Onsdag fikk pressen første smakebit for det som kan bli en «game changer» for Hyundai her hjemme.Importøren melder om stor begeistring fra forhandlerne.  De har selv svært stor tro på bilen.- Bilen er midt i blinken for oss. Den vil bety mye for merkevaren vår og gi oss mange nye kunder, uttalte Thomas Rosvold hos importøren under onsdagens pressemøte.Han vil ikke si noe om hvor mange IONIQ. Det avhenger først og fremst av tilgjengelighet og produksjonskapasitet.- Vi må prøve å få så mange biler vi kan, sier Rosvold.(Artikkelen fortsetter under bildet)I Norge blir naturlig nok elbilen ekstra interessant, men importøren regner også med å selge en del hybrid-biler, som får et CO2-utslipp på bare 79 gram per kilometer. Den ladbare varianten er nede på  32 gram.Vi merker oss også at elbilen i henhold til EU-syklus har en rekkevidde på over 250 km. Den kan dessuten hurtiglades. På 24 minutter får man fylt opp batteriet 80 prosent.Dermed kan man i praksis kjøre Oslo-Trondheim ved å lade bilen i én time.(Artikkelen fortsetter under bildet)Prisene blir først klare i mai. Alt Hyundai vil si om de er at de blir konkurransedyktige i forhold til eksisterende konkurrenter som Nissan Leaf og VW e-golf.Vi tror Hyundai IONIQ blir en stor suksess i Norge. Frisk design, god plass og god rekkevidde for elbilen er de største plussene. Og vi tviler på at prisen vil skuffe. Nå gjenstår det bare å kjøre bilen, før vi kan gjøre oss opp en bastant mening.