Kompakt råskap med 270 hk

Peugeot 308 GTi er bilen du vil råkjøre med, men som er like morsom innenfor fartsgrensen.

Rally og motorsport. Det er det første vi tenker når Peugeot og GTI nevnes i samme setning.Og med nye 308 GTi er ikke det helt fjernt fra det endelige resultatet. Dette er en fullblods «hot hatch», som er noe av det nærmeste man kommer en rallybil på hvite skilt. Det betyr moro – mye moro.Stiv som en pinneLa oss ta det første først; Peugeot 308 GTi er på ingen måte en bil du bør vurdere om du er det minste opptatt av komfort.Dette er en av de stiveste bilene vi noen gang har kjørt, og fra første dump er det klart at dette er en ren sportsbil.Oppsettet er stivt, tight og sporty, med en ekstremt direkte og finjustert styrefølelse. Bilen er noe av det morsomste man kan kjøre på norske veier, og grunnen er at den er som skapt for svingete småveier med 80-grense.308 GTi er bilen man har lyst til å kjøre bånn gass med på rettstrekkene, før man kaster seg inn i krappe svinger uten å måtte være redd for at hekken kommer slengende. Den er nemlig utrolig kompakt på veien, og man får en dynamikk og nærkontakt som bare små GTI-biler klarer å levere.

sportscoupéen RCZ R