<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

Kundene står i kø for å sikre seg Koenigsegg

-  Vi har opplevd en kraftig verdiøkning på flere av modellene, sier Bård Eker, styreformann i Koenigsegg.

Publisert 16. mars 2017
Oppdatert 16. mars 2017
Lesetid: 1 minutt
Artikkellengde er 248 ord
lead

Den svenske supersportsbil-produsenten Koenigsegg er som vanlig på plass på den årlige Genève-utstillingen.Mens Koenigsegg for ett år siden fokuserte på produksjon og volum, er det leveringsdyktighet som er viktigst nå, skal vi tro Bård Eker, styreformann i Koenigsegg.-  I år viser vi ikke noen nye modeller. Nå gjelder det å levere kundebilene, sier Eker.-  Vi har en ordrebok for flere år. Det er utfordrende, men vi satser på å få ned leveransetiden, som i dag er på rundt tre år, sier han.(Artikkelen fortsetter under bildet)

Se vårt store bildegalleri fra Genève-messen her

Eker opplyser at fabrikken i Ängelholm har opplevd en kraftig ekspansjon det siste året. I dag teller fabrikken 130 ansatte.Alle de tre bilene på årets stand er solgt og skal leveres til kundene etter messen.  De skal innom Sverige for testing og fin-tuning før leveransene.Da vi møtte Eker på første pressedag kunne han røpe at de allerede hadde rukket å selge en ny bil på messen.-  Ingen Koenigsegg er like. Det er skreddersøm hvor kunden nærmest får følelsen av å lage bilen selv, sier Eker.Han sier Koenigsegg strekker seg langt for å tilfredsstille kundenes ønsker.(Artikkelen fortsetter under bildet)Kundemassen har for øvrig endret seg. For det første har gode dealere gitt bedre kunder. «Petrolheads» er fortsatt den største kundegruppen, men flere investorer kjøper nå Koenigsegg med tanke på prisstigning.-  Vi har opplevd en kraftig verdiøkning på flere av modellene. Prisen på en CCX har både doblet og triplet seg, sier styreformannen.