<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">
+ mer

Outlander Ladbar PHEV fornyes

Mitsubishi fornyer sin bestselger, Outlander Ladbar PHEV

Publisert 8. juni 2018 kl. 09.41
Oppdatert 8. juni 2018 klokken 09.43
Lesetid: 1 minutt
Artikkellengde er 198 ord

Mitsubishi Outlander PHEV er Norges mest solgte ladbare hybrid de fire siste årene. Siden introduksjonen i 2014 er det solgt over 15.000 Outlander PHEV i Norge, noe som gjør den til en av Norges mest solgte biler også totalt sett. Outlander PHEV er en ladbar hybridbil med firehjulsdrift. En elektrisk motor bak og en elektrisk motor foran kjører normalt bilen, mens en bensinmotor lader fremdriftsbatteriet når det trengs. Bensinmotoren kan også kjøre bilen sammen med de elektriske motorene. Nå får bilen blant annet bedre yttelser, større batterikapasitet og lengre rekkevidde. Denne oppgis nå til 55 km (45 km i WLTP II), mot 54 km tidligere.2019-modell oppdateringer

  • Ny 2,4 liters bensinmotor på 135 hk (mot 2,0 liter på 121 hk tidligere)
  • Generatorytelse økt 10 prosent
  • Bakre elmotors ytelse økt 10 prosent (fra 82 til 95 hk)
  • Batterikapasiteten er økt med 15 prosent til 13,8 kWt
  • Batteriytelsen er økt 10 prosent
 

Dessuten er blant annet chassiset forbedre. S-AWC (Super-All wheel control) 4WD systemet får to nye kjøreprogram; Sport Mode og Snow Mode Bilen har også fått kraftigere bremser og kvikkere styrerespons.Designet har også gjennomgått moderate endringer, med blant annet ny frontgrill, støtfanger og takspoiler. Materialene innvendig er nye.Bilen har også fått nytt instrumentpanel og fått bedrelydisolering.