Irriterte Tesla-kunder på kokepunktet

(Finansavisen): Etter at Thomas Stensrud hadde betalt for sin Tesla Model 3, oppdaget han at den allerede hadde vært registrert på en annen. Han håper å få ny bil i disse dager, etter syv uker med trøbbel.- Min kundeopplevelse med Tesla har vært uheldig. Erfaringen er at spør du tre Tesla-ansatte det samme spørsmålet, så risikerer du å få tre ulike svar. Mitt inntrykk er likevel at de fleste har vært fornøyd med kundeservicen og bilen de har mottatt, sier Stensrud til Finansavisen.- Det er en teknologisk avansert sportsbil til prisen av en ny Volkswagen Passat. Med autopilot og «full driving»-tjenesten er dette en veldig innovativ og spennende bil som hele tiden blir smartere med automatiske softwareoppdateringer, forteller Stensrud til Finansavisen.Kommunikasjonssjef Even Sandvold Roland i Tesla Norge erkjenner at det har vært enkeltsaker i mars der Tesla ikke har gjort en god nok jobb. Ifølge Finansavisen viser han også til at Tesla i forrige uke gikk ut med en unnskyldning.«Selv om de aller fleste kundene som fikk bil i mars er svært fornøyde, og den relative kundetilfredsheten i denne perioden har vært på nivå med andre intense leveringsperioder, har det i denne perioden også vært saker vi ikke er fornøyde med. Vi ser at enkelte kunders bestillinger ble forsinket eller fulgt opp på en dårlig måte, og det synes vi er fryktelig leit. Vi forstår godt at kundene det gjelder er frustrerte,» skriver Roland.Finansavisen kan fortelle at det koker på diskusjonsforumene etter at over 5.000 Tesla Model 3 er levert ut til norske kunder. Gjennom mars har det haglet med meldinger både fra fornøyde og misfornøyde kunder på Facebook-forumet som heter Tesla Model 3 Norge, med nesten 9.000 medlemmer.«Er det noen som har opplevd at cruise control plutselig ikke er tilgjengelig lenger? Tips til å få den tilbake? Har noen opplevd at skjermen flimrer og deretter blir svart?» Slike spørsmål kommer i dusinvis på Facebook-forumet.

Les også