Celina om hyllekrigen

Kosmetikkimportøren Midelfart & Co. påstås å ha "rå makt i hyllene". Celina kommenterer.

Publisert 14. jan. 2005 kl. 10.35
Oppdatert 14. des. 2013 klokken 03.24
Lesetid: 1 minutt
Artikkellengde er 112 ord
Celina Midelfart vil ikke kommentere gårsdagens påstander i Aftenposten om at kosmetikkimportøren Midelfart & Co. har "rå makt i hyllene" og er en "category captain" overfor DN.Samtidig viser avisen til et internt dokument fra NorgesGruppen hvordan bedriften skulle betale bonuser på seks millioner kroner, og hvor mye av dette som er topp- og lojalitetsbonuser. Beløpet tilsvarer fire prosent av Midelfarts leveranser til kjeden.- Våre avtaler med våre kunder og våre prinsipaler er konfidensialitetsbelagt. Jeg kan således ikke kommentere enkeltelementer i dem. Vi opplever at vi har et ryddig og profesjonelt forhold til alle våre kunder i alle sammenhenger, sier Midelfart.Lojalitetsbonuser er belønning fra leverandører til kjeder som er trofaste mot enkelte merkevarer.