Syv godbiter

Diplom-Is har geldelige nyheter til alle ishungrige nordmenn.

Næringsliv

Iskremprodusenten Diplom-Is innleder sesongen med å annonsere at selskapet introduserer syv nye småisvarianter.Denne våren lanserer Diplom-Is iskremvarianten innenfor merket Sans, som mange kjenner fra flere TINE-produkter. Med Sans iskrem følger Diplom-Is opp helsetrenden i tiden, og gir forbrukeren muligheten til å velge en iskrem med lavt fettinnhold og mindre tilsatt sukker. Sans Røde Bær kommer i 140 ml beger.En annen nyhet er Gigant Choco Shake - sjokoladeiskrem med sjokoladestreng i stort beger på 250 ml under Gigant-merket. Royal-serien utvides med smaksvarianten Royal Bananasplit, en smak som har gjort stor suksess innen Royal literis.Split-is har vært sterkt etterspurt av mange forbrukere i flere år og nå lanseres Ananas-split - en vaniljeiskrem på pinne med et friskt ananastrekk og sjokoladetupp.Nytt er også Donald Push-Up og Dumle. Donald Push-Up er en småis spesielt beregnet for barn. Dumle er en sterk merkevare på sjokolade, som også har hatt stor iskremsuksess i Finland, Sverige og Danmark. Nå kommer Dumle pinneis med karamellrippel og Dumle sjokoladetrekk også i Norge.Bounty er en iskrembar som består av 2 biter med kokosiskrem med tykt trekk av ekte lys melkesjokolade. Bounty er en sterk merkevare innen sjokoladekategorien med sine trofaste brukere.Diplom-Is sitter på en markedsandel på 53 prosent, og er et velkjent merkenavn i befolkningen. Norge ligger i toppsjiktet i Europa med et gjennomsnittlig forbruk av iskrem på 13,2 liter pr. innbygger i 2005.

Nyheter
Næringsliv