Dn skrev lørdag om Grete Fossbakk som grunnet en tastefeil overførte en halv million kroner til feil konto.Kontoen tilhørte en mann, med svært anstrengt økonomi, som i løpet av ett døgn tømte kontoen. DnB NOR mener kundebehandlerne som utleverte pengene til personen, ikke er å klandre.- I det kundebildet kundebehandleren får opp på skjermen, står det bare saldo, og når kunden har riktig legitimasjon og penger på konto, er det ingen grunn for oss til ikke å gi ut penger, sier pressekontakt Anders Bigseth til avisen.Økokrim-sjef Einar Høgetveit er uenig med banken.- Jeg vil ikke kommentere på denne konkrete saken, men unormale bevegelser på kontoen er jo typisk tegn på at varslingsplikt utløses. Mistenkelige transaksjoner krever at banken foretar undersøkelser.Sparebank 1 Nord-Norge hvor Fossbakk var kunde fraskriver seg ansvaret.- Vi har fraskrevet oss ansvaret og vil ikke innføre nye sikkerhetstiltak. Ellers er det advokaten vår som har ansvaret for denne saken, sier Sparebank 1 Nord-Norges informasjonssjef Leif Arne Kristiansen til HegnarOnline.