Reklamemarkedet i Norge økte med 5,5 prosent til 16.883 milioner kroner i netto kroner i 2006. Det opplyser Institutet för reklam- och mediestatistik. Reklamemarkedet i Norge økte med 5,5 prosent til 16.883 milioner kroner i netto kroner i 2006. Det opplyser Institutet för reklam- och mediestatistik. Fjerde kvartal ble meget sterkt for mediemarkedet med en vekst på hele 8,5 prosent i forhold til samme periode i 2005. Totalt omsatte mediemarkedet for 4,6 milliarder kroner fjerde kvartal i 2006.Det betyr at vi nå kan se en stigende tendens igjen etter to kvartaler med litt svekkede vekstrater, fastslår instituttet.Vekstvinneren 2006 er ingen overraskelse: Nettannonsering har økt med 41,7 prosent i 2006 til en sum på 1,3 milliarder kroner. Det gjør nettannonsering til den fjerde største mediekanalen. TV har hatt en vekst på 8,9 prosent til en omsetning på nesten 2,9 milliarder kroner.Tre kanaler har omtrent samme vekstrate: Ukepresse (6,8 prosent), Utendørsreklame (6,6 prosent) og uadressert direktereklame (6,5 prosent).