De er råest på reklame

Reklamebyrået banker alle på lønnsomhet. Slik gjør de det.

Scanpix / Scanpix

Schjærven Gruppen hadde i fjor byråinntekter på 75 millioner, med et driftsresultat på 23,8 millioner kroner. Det er en resultatmargin resten av bransjen kan se langt etter, skriver Finansavisen. Schjærven Gruppen hadde i fjor byråinntekter på 75 millioner, med et driftsresultat på 23,8 millioner kroner. Det er en resultatmargin resten av bransjen kan se langt etter, skriver Finansavisen. - I 2006 hadde våre kunder høyt aktivitetsnivå, og vi jobbet sammen på mange medieflater. Det var en rød tråd i kampanjene, og det ga veldig gode resultater, sier managing director Ståle Schjærven.I sin kundeportefølje har Schjærven Gruppen blant andre Elkjøp, XXL og Toyota, mens Plantasjone og Living kom til i fjor.Gruppen har ifølge avisen spesialisert seg på salgsutløsende reklame og merkevarebygging av kjeder.