Narvesen vokser i negativt marked

Magnus Reitan forklarer hvorfor Narvesen-kioskene går mot markedet.

Magnus Reitan - Foto: Scanpix
Næringsliv

Til tross for bred nedgang i kioskmarkedet, har Narvesen vokst med to prosent i første kvartal, skryter Reitan Servicehandel i en melding. Nå har den populære kioskkjeden til og med inntatt tronen som Norgesmester i pølsesalg.I november i fjor rustet Reitan Servicehandel (RSH) seg på motgangstidene ved å si opp deler av administrasjonen, resultatene var svake - og optimismen ikke altfor høy etter flere spådommer om kioskdød og nedgangstider for KBS-markedet. Årets første måneder viser stikk motsatt retning for kioskkjeden, og Narvesen går mot strømmen i det harde markedet.ACNielsen sine tall for Kiosk/Bensin-markedet viser en nedgang på 11,7 prosent første kvartal i år.- Vi vet jo at Narvesen er som en institusjon i Norge å regne, med sine mer enn 100 år i markedet. Narvesen-kioskene drives lokalt av lokale, dyktige kjøpmenn, de tar vare på kundene sine, og har også modernisert seg de siste årene. Det er nok de store årsakene til suksessen, sier eier og administrerende direktør, Magnus Reitan.Det er spesielt på fastfood Narvesen har spist seg fra konkurrentene.

Nyheter
Næringsliv