Duopol i dagligvarens PR-krig

To kommunikasjonsbyråer har delt dagligvaremarkedet mellom seg.

Partner og daglig leder Per Høiby i First House. Foto: Selskapet
Næringsliv

I kulissene av krigen om dagligvaremarkedet jobber en liten hær med advokater og kommunikasjonsrådgivere, skriver Finansavisen.Mens de fleste store Oslo-advokatkontorene har fått oppdrag av enten Ica, NorgesGruppen, Coop eller Rema 1000, er listen over PR-byråer langt kortere.Der står slaget ifølge Finansavisen mellom Per Høibys First House og Claus Sonbergs Zynk Communication & Leadership.- Er det bare to kommunikasjonsbyråer i Norge som kan noe om dagligvarebransjen?- Det vet jeg ikke noe om, sier Claus Sonberg, daglig leder i Zynk.Også First House er forsiktig med å beskrive sin rolle i dagligvarekrigen.- Av prinsipp verken bekrefter eller kommenter vi kundeforhold, men vi synes det er hyggelig når virksomheter bekrefter at de bruker våre tjenester, påpeker Per Høiby, adm. direktør i First House, til Finansavisen.Les hele saken i lørdagens utgave av Finansavisen!

Nyheter
Næringsliv