XXL for første gang forbi Gresvig

- I 2007 satte vi et mål om å være størst i 2014. Vi klarte det i 2013, sier XXL-sjefen.

XXL og G-Max vegg i vegg i Moss. Foto: Finansavisen/Jørgen Hyvang

XXL er nå den største sportskjeden i Norge med 24 prosent av markedet, skriver DN. Dermed har kjeden for første gang passert G-Sport/G-Max, som må nøye seg med en markedsandel på 23 prosent, viser tall fra Sportsbransjen AS.- I 2007 satte vi et mål om å være størst i 2014. Vi klarte det i 2013. Det er utrolig moro, sier administrerende direktør Fredrik Steenbuch i XXL.I fjor kjøpte nordmenn sportsutstyr for 12 milliarder kroner.- Vi er billigst. Vi er ikke som mange av våre konkurrenter, som sier de er billigst, men ikke er det, sier Steenbuch.Administrerende direktør Espen Braaten i Gresvig Sport sier de skal fortsette å vokse med G-Max.- Dette har vært vår klare strategi siden 2010. Vi har aktivt lagt ned flere av våre Intersport og G-Sport-butikker. Nå er vi i ferd med å bygge oss opp igjen med G-Max, fordi det er stormarkedskonseptene som er fremtiden, sier han