Solgte kaffe for 664 millioner kroner

- Vi skal ha like gode eller bedre produkter enn våre konkurrenter, sier kaffeelskeren Tore Flåten.

Publisert 10. sep. 2014 kl. 12.42
Lesetid: 1 minutt
Artikkellengde er 135 ord
Kaffe - Foto - Scanpix
Salget av tradisjonelle kvartkilosposer med kaffe går ned, men NorgesGruppens kaffeindustri kan likevel vise til et rekordår.Selskapet hadde et resultat på 96 millioner kroner før skatt, noe som er bedre enn noen gang siden 1998, som er så langt Finansavisens regnskapsarkiv rekker.Resultatmarginen på 14,5 prosent ligger langt over det mange andre selskaper i norsk næringsmiddelindustri kan skilte med. Selskapet omsatte i perioden for 664 millioner kroner.- Vi skal ha like gode eller bedre produkter enn våre konkurrenter, og vi er helt avhengige av å være konkurransedyktige på både pris og kvalitet, sier Tore Flåten, seniorrådgiver i Joh. Johannson Kaffe, til Finansavisen.Dagligvaresektoren står for 80 prosent av inntektene til selskapet, mens 20 prosent av omsetningen kommer fra andre omsetningskanaler, som bensinstasjoner, kiosker, hoteller, restauranter og annen storhusholdning.