Passasjerrekorden førte til at overskuddet ble doblet til 11,2 millioner kroner, også det en rekord.Fløibane-sjef Anita Nybø legger ikke skjul på hva som er den viktigste faktoren for en god dag på banen.– Mannen min spør om yr.no er det viktigste av alt. Og det er det. I alle fall for Fløibanen utenom turistsesongen. Henger tåken ned i tretoppene er det ikke mange som tar turen til fjells, sier Nybø til.Nybø tok over som sjef for den kjente banen i vinter og kan dermed ikke ta æren for oppturen. Den deles mellom godt påskevær, en fin høst og en forgjenger og en stab som får skryt.– I tillegg til en god turistsesong, handler mye om å skape aktivitet for folk. Der har vi en fantastisk stab som jobber hardt for å utvikle oss videre, sier Nybø. Utfordringen er å få bergenserne til å bruke banen hele året. En god dag i høysesongen er det nesten ti ganger så mange passasjerer som på en god høst- eller vinterdag. (©NTB)