Menn på 40 pluss faller av lasset

Mannlige ledere over 40 år trenger hjelp med sosiale medier.

Foto: Scanpix

Kommunikasjonsdirektør Øystein Thoresen i Gjensidige ansatte 25-årige Marie Brudevold til å ta seg av sosiale medier, skriver DN.Han er ikke alene om å trenge hjelp, mener 27-årige Stian Reinhartsen, som driver sitt eget konsulentselskap Reinhartsen Consulting sammen med broren sin. Avisen skriver at han har blitt en ettertraktet foredragsholder og er blitt nødt til å ansatte seks stykker bare det siste året.– De som oftest tar kontakt med oss er mannlige ledere på 40 pluss. Mange av dem vil at vi skal gjøre Snapchat for selskapet deres, andre vil ha coaching og inspirasjon, sier Reinhartsen til DN.– Er du enig med dem i at de mangler kompetanse på sosiale medier, spør avisen.– Selvfølgelig finnes det folk over 35 som er kjempegode på Snapchat, men det er vanskelig å henge med i kulturen og utviklingen hvis man ikke er en naturlig del av den. Du må kunne bruke det som skjer på sosiale medier i det du gjør selv. Du skal for eksempel vite hvis Kanye West har tvitret noe du kan referere til. Du skal vite hva folk snakker om. Og hvis et selskap ikke er på sosiale medier vil de nok oppfattes som gammeldagse. Det er lett at yngre forbrukere tenker det samme om merkevaren de selger.