Nå satser drikkevaregiganten på luksusmelk

Coca-Cola skal gjør high-end-melk til milliardmerkevare.

Foto: Scanpix

Coca-Cola er overbevist om at de kan få amerikanere til å drikke melk igjen. Men ikke hvilken som helst melk, skriver Bloomberg.Drikkevaregiganten samarbeider med meieriprodusenten Fairlife om å produsere melken som går under samme navn "Fairlife".Og dette kjennetegner melken: den er filtrert, laktosefri, har 50 prosent mer protein og halvparten så mye sukker som vanlig melk. I tillegg koster en 1,5 liters flaske med Fairlife om lag 34 kroner, som i USA er mer enn prisen for økologisk melk og dobbelt så mye som vanlig melk.Coca-Cola sier de er overbevist om at den nye merkevaren kan bli en milliardmerkevare.Utrullingen av produktet startet for ett års tid siden, og allerede har Fairlife hatt en omsetning på 90 millioner dollar eller om lag 756 millioner kroner.Coca-Cola er deleier i Fairlife gjennom sin "venture and emerging brands"-gruppe, som også står bak andre kjente merkevarer som Zico kokosvann, Honest Tea og Fuze juice drink.- Vi ser på melk som naturens egen superfood, sier vise-president for markedsføring i Fairlife Melanie Kahn til Bloomberg.