<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

Vokser stort med Traa og Dæhlie

Active Brands-sjef Espen Krogstad sier de vil passere 800 millioner i omsetning i 2016. 

    Publisert 19. mars 2016 kl. 07.46
    Oppdatert 19. mars 2016 klokken 07.51
    Lesetid: 1 minutt
    Artikkellengde er 189 ord

    Active Brands økte salget med 150 millioner kroner ifjor. Merkevarene Kari Traa og Bjørn Dæhlie vokser mest, skriver DN.– Vi har hatt god vekst på stort sett alle merkevarene, men det er Kari Traa og Bjørn Dæhlie som drar lasset. Kari Traa står for nesten halvparten av omsetningen vår, og vi vokser kraftig utenfor Norge, sier Active Brands-sjef Espen Krogstad til avisen.Han forteller at sportsmerket Bjørn Dæhlie fikk en vekst på 33 prosent ifjor, og Kari Traa-produktene økte med 27 prosent.DN skriver at i løpet av de siste to årene er omsetningen til milliardær Kjetil Holtas sportsutstyrsselskap nesten doblet, og nå trapper Active Brands opp satsingen utenfor Norge.– 30 prosent av salget vårt skjer i utlandet. Sverige er det nest største markedet, og i budsjettet for 2016 legger vi opp til at USA blir det tredje største landet allerede i år to etter at vi startet opp der. Active Brands regner med å vokse like mye i kroner i år som i 2015. Vi skal øke i nye markeder, og har i tillegg noen merker med stort vekstpotensial, som Johaug og Sweet Protection, forteller Active Brands-sjef Krogstad til avisen.