XXL om Gresvig: - Bløffer med fakta

XXLs kjededirektør mener Gresvig opererer med to ulike tall på omsetningsveksten for i fjor. Gresvig står imidlertid på sitt.

G-Max. Foto: Jørgen Hyvang/Finansavisen.

Sportsutstyrskjeden XXL mener konkurrenten Gresvig opererer med for høye vekst­tall, skriver Dagens Næringsliv.Kjededirektør i XXL, Anders Fjeld, reagerer nå sterkt på omsetningsveksten Gresvig opererer med for 2015. Gresvig har kjedene G-Sport, G-Max og Intersport, og oppga i februar til avisen en organisk vekst på rundt ti prosent og en omsetningsøkning på vel ni prosent for fjoråret. Gresvig-kjedenes innrapporterte omsetningsvekst til interesseorganisasjonen Sportsbransjen er midlertidig kun på 5,7 prosent.- Gresvig bløffer med fakta. Kjeden har bløffet kundene ved ikke å oppgi førpriser eller prisavslag, noe Forbrukerombudet har tatt tak i. Nå opererer Gresvig også med to ulike tall på omsetningsveksten ifjor, sier Fjeld til avisen.Adm. direktør Pål H. Rasmussen i Gresvig ønsker ifølge avisen ikke å kommentere hva konkurrenten «antyder om Gresvig og undertegnede», men står fast på at den oppgitte omsetningsveksten på ni prosent ifjor er reell. Han vil heller ikke utdype hva som ligger bak de 3,2 prosentpoengene som skiller de to oppgitte tallene eller forklare hvorfor Gresvig opererer med to ulike veksttall.- Etter vår definisjon av etterspurt organisk vekst, den etterspurte endringen av driftsinntekter i Gresvig ifjor samt ønskede indikasjoner om resultatutviklingen, er det vår mening at vi har svart riktig på disse spørsmålene. Vi presiserer igjen at regnskapene ikke er ferdig revidert. I forhold til selskapets totalvekst er det flere andre effekter som spiller inn på topplinjen, skriver Rasmussen i en e-post til DN.