Tjener millioner av kroner på shampoo mot hårtap

Tina Merethe Holm Storruste styrer en skikkelig pengemaskin.

Ivan Kverme
Næringsliv

Finansavisen kan fortelle at Nisim Scandinavia tjener ufattelig bra på distribusjon av en shampoo som stopper hårtap. Nå kan døren til Europa åpne seg for det lille norske selskapet.- Vitusapotekene har solgt våre produkter i fem år, og veksten har vært fantastisk. Eieren, tyske Celesio, har fulgt med på dette. Vi er nå i dialog med Celesio. Celesio har flere tusen apoteker i en rekke europeiske land, sier daglig leder Tina Merethe Holm Storruste i Nisim Scandinavia til Finansavisen.Nisim-shampooen har vært en økonomisk suksess for Nisim Scandinavia her i Norge. Omsetningen har ligget mellom 10 og 16 millioner årlig de siste fem årene, og resultatgraden har gjerne ligget rundt 40 prosent. Fjoråret ble intet unntak.Eierne, Tina Merethe Holm Storruste og hennes ektefelle Steinar Storruste, er blitt tilgodesett med utbytter på til sammen 16 millioner i løpet av fem år.Les også: Snorre eier 50.000 parkeringsplasser - tjente 276 millioner- Vi driver lønnsomt, ja. Rett og slett fordi vi jobber effektivt og riktig og har gode avtaler. Noen selskaper har så mange ansatte at jeg lurer på hva alle driver med. Hos oss er det bare oss to. Mange bruker også masse penger på markedsføring. Det gjør ikke vi, sier Holm Storruste til Finansavisen.I fjor nådde Nisim Scandinavia en omsetning på 13,1 millioner kroner, driftsresultatet ble på fem millioner kroner mens resultat etter skatt endte på 3,7 millioner kroner.- Jeg antar at det er flest menn som bruker Nisim shampoo? - Nei, den brukes av like mange kvinner som menn. Det er mange kvinner som sliter med hårtap i forbindelse med graviditet, overgangsalder, slanking eller medisinbruk, forteller Holm Storruste, som forventer vekst i år.- Vi regner med å nå en omsetning på mellom 15 og 17 millioner kroner i Norge i år. Hvis vi kommer ut i Europa vil omsetningen bli mangedoblet, sier Holm Storruste.Selskapet har også et produkt som hemmer hårvekst på andre deler av kroppen enn hodet, og kremer for mennesker med hudproblemer, men ifølge Holm Storruste er disse produktene omsetningsmessig svært små.

hår
nisim
Nyheter
Næringsliv