Norwegians større satsning på langdistanseflygninger mellom Europa og Nord-Amerika bidrar til å presse ned prisene i hva som har vært verdens mest lukrative marked for flyselskaper, mener Virgin Atlantic, ifølge Bloomberg.Det britiske flyselskapet, som har langdistanseflygninger over hele verden, ser seg nødt til å redusere sine priser i det profitable markedet siden Norwegian har kommet inn, sier Craig Kreeger, toppleder i Virgin Atlantic.- Vi konkurrerer veldig aggressivt med Norwegian. De er fortsatt ganske små, men har gigantiske vekstplaner, så vi tar de veldig seriøst, sier Kreeger, ifølge nyhetsbyrået.Kreeger venter at Norwegian vil ekspandere sin flåte med langdistansefly fra dagens 10 til 42 innen 2020.Til sammenligning har Virgin per i dag 40 langdistansefly, men venter å øke dette tallet til 44 innen 2020.Virgin har i flere år slitt med å generere overskudd. Men for tre år siden kom det amerikanske flyselskapet Delta Airlines inn på eiersiden med en 49 prosent eierandel, og det har bidratt med mer effektivitet, skriver nyhetsbyrået.President-kandidat Hillary Clinton sluttet seg nylig til mange kritikere i den amerikanske kongressen som mener at .Norwegian har formelt søkt lisens i USA og har fått et midlertidig ja fra amerikanske myndigheter.